Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu www.grebnesor.sk (ďalej len „internetový obchod“) a upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri kúpe tovaru ponúkaného predávajúcim prostredníctvom uvedeného internetového obchodu. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú vypracované v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), v spojení so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“).
Predávajúcim je spoločnosť Grebnesor, spol. s r.o., so sídlom Bratislavská 31, 010 01 Žilina, IČO: 48 193 151, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 64153/L, IČO: 48193151, DIČ: 2120108529, tel. č.: 0903622752, email: info@grebnesor.sk (ďalej „predávajúci“).
Kupujúcim je fyzická osoba – spotrebiteľ, ktorý pri kúpe tovaru nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“).
Kupujúcim je aj právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá pri kúpe tovaru koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet (ďalej len „podnikateľ“).
(spotrebiteľ a podnikateľ ďalej len „kupujúci“)
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na každú zmluvu uzatvorenú prostredníctvom internetového obchodu www.grebensor.sk bez ohľadu na to, či kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ, pokiaľ ďalej nie je uvedené inak.
Tovarom predávaným prostredníctvom internetového obchodu www.grebnesor.sk sa rozumejú všetky produkty zverejnené na uvedenej internetovej adrese.
1. Informácie o tovare a recenziách
Tovar, ktorý sa zobrazí v internetovom obchode na základe vyhľadávania, resp. na základe voľby kategórie kupujúcim, je obvykle zoradený od tovaru, ktorý bol v databáze predávajúceho pridaný ako posledný a ktorý sa kupujúcemu zobrazí ako prvý, po tovar, ktorý bol v tejto databáze pridaný ako prvý a ktorý sa kupujúcemu zobrazí medzi poslednými. Niektoré zoznamy tovarov (niektoré kategórie) môžu byť zoradené aj odlišne, napr. od tovarov, ktoré sú u predávajúceho dostupné skladom, po produkty, ktoré aktuálne nie sú k dispozícii. Ponuka tovaru sa môže prispôsobovať správaniu kupujúceho v internetovom obchode alebo jeho preferenciám, ktoré si sám nastaví (ak sú v internetovom obchode k dispozícii).
Kúpna cena v internetovom obchode nie je prispôsobená správaniu kupujúceho v internetovom obchode. V prípade, že kúpna cena je uvedená so zľavou, má sa za to, že cena pred zľavou je tá cena, za ktorú predávajúci tovar ponúkal a predával v období aspoň 30 dní pred poskytnutím zľavy, alebo cena platná od začiatku predaja, ak sa tovar predával v období kratšom ako 30 dní. To neplatí pre zľavy pre registrovaných užívateľov, zľavy poskytnuté z dôvodu vady tovaru či iné zľavy, pri ktorých Zákon o ochrane spotrebiteľa nevyžaduje uvádzanie referenčnej ceny pred zľavou.
Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
V prípade, že je predajná cena v internetovom obchode uvedená so zľavou, má sa za to, že predajná cena pred zľavou je tá cena, za ktorú predávajúci tovar ponúkal a predával v období aspoň 30 dní pred poskytnutím zľavy, alebo cena platná od začiatku predaja, ak sa tovar predával v období kratšom ako 30 dní. To neplatí pre zľavy pre registrovaných užívateľov, zľavy poskytnuté z dôvodu vady tovaru či iné zľavy, pri ktorých Zákon o ochrane spotrebiteľa nevyžaduje uvádzanie referenčnej ceny pred zľavou.
Za účelom sledovania a vyhodnocovania spokojnosti kupujúcich s internetovým obchodom a s ponúkaným tovarom predávajúci umožňuje, aby kupujúci v internetovom obchode, na účtoch predávajúceho na sociálnych sieťach alebo prostredníctvom služby 3. osoby, zadal svoje hodnotenie, či už vo forme textu, fotky či obrázka (ďalej len „hodnotenie“), ktoré bude pri príslušnom tovare v anonymizovanej podobe zobrazené pre účely informovania ďalších návštevníkov Internetového obchodu.
Pravosť hodnotení predávajúci zaisťuje tak, že možnosť hodnotenia je sprístupnená iba kupujúcim, ktorí uskutočnili nákup či objednávku v internetovom obchode. Poskytnutie hodnotenia je úplne dobrovoľné.
V prípade, že systém pre zber a spracovanie hodnotení prevádzkuje 3. osoba, ako dodávateľ služby pre predávajúceho, v emailovej správe obsahujúcej možnosť odovzdať predávajúcemu hodnotenie bude takáto osoba riadne identifikovaná, kedy podmienky poskytnutia príslušnej služby sú bližšie popísané na internetových stránkach uvedenej osoby.
V každom prípade, kedy kupujúci odovzdá predávajúcemu svoje hodnotenie, dochádza k udeleniu nevýhradnej a bezodplatnej licencie na využitie hodnotenia bez časového a územného obmedzenia, ktoré predávajúceho oprávňuje na použitie hodnotenia akýmkoľvek spôsobom.
Kupujúci oprávňuje predávajúceho na využitie hodnotenia bez toho, aby kupujúceho označil za autora, na výkon svojich osobnostných práv spojených s hodnotením v jeho mene, a to buď samostatne, alebo s pomocou 3. osôb.
Poskytnutím hodnotenia kupujúci potvrdzuje, že je oprávnený užívať majetkové autorské práva na svoje hodnotenie v rozsahu nevyhnutnom pre udelenie vyššie uvedeného súhlasu, a že toto hodnotenie poskytuje ako pravdivé v nadväznosti na uskutočnený nákup v internetovom obchode. Udelením hodnotenia kupujúci zároveň potvrdzuje, že hodnotenie neporušuje autorské práva 3. osôb.
Hodnotenie kupujúceho nesmie obsahovať informácie, ktoré sú protiprávne alebo ktoré odporujú dobrým mravom.
Používanie automatických hodnotiacich nástrojov a hodnotení, ktoré nepochádzajú od kupujúceho, sa zakazuje.
Predávajúci môže v internetovom obchode zobrazovať pozitívne, ako aj negatívne hodnotenia, ktoré nesmie bez vážneho dôvodu mazať. predávajúci si však vyhradzuje právo úplne alebo sčasti vymazať hodnotenia odporujúce týmto podmienkam.
Hodnotenia nie sú sponzorované, pokiaľ tak nie sú výslovne označené.
Predávajúci môže za poskytnutie hodnotenia ponúknuť kupujúcemu určité protiplnenie, najmä vo forme zľavy na ďalší nákup v internetovom obchode, kedy podmienky na získanie a uplatnenie takýchto protiplnení môžu byť stanovené vždy individuálne – podľa aktuálnej marketingovej akcie predávajúceho.
Predávajúci zverejňuje v jednotlivé hodnotenia chronologicky od najnovších po najstaršie. Hodnotenie poskytnuté v inom jazyku môžu obsahovať aj preklady, ktoré zaistí sám predávajúci.
2. Objednávka
Všetky objednávky realizované prostredníctvom internetového obchodu www.grebnesor.sk, ktorého prevádzkovateľom je predávajúci, sú pre obe zmluvné strany záväzné, pokiaľ nie je uvedené inak.
Kupujúci si môže objednať a zakúpiť tovar na základe registrácie a vyplnenia elektronickej objednávky. Objednať a zakúpiť tovar môže kupujúci aj bez registrácie a len na základe vyplnenej elektronickej objednávky.
Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými i reklamačnými podmienkami.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných systémom pri registrácií, alebo pri vyplnení elektronickej objednávky.
Objednávka kupujúceho sa stáva záväznou jej prijatím a e-mailovým potvrdením zo strany predávajúceho. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s obchodnými podmienkami a porozumel im. Kupujúci môže uskutočniť objednávku tovaru u predávajúceho len prostredníctvom internetového obchodu www.grebnesor.sk.
Všetky prezentácie tovaru umiestnené v katalógu internetového obchodu sú informatívne a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru, ak práve nie je dostupný.
3. Dodacie podmienky
Tovar je doručovaný kupujúcemu príslušnou prepravnou spoločnosťou.
Predávajúci sa zaväzuje:
- dodať kupujúcemu druh a množstvo objednaného tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky kupujúcim.
- dodať kupujúcemu tovar vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas manipulácie u prepravnej spoločnosti.
- dodať objednaný tovar na adresu určenú kupujúcim v objednávke. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na miesto dodania určené kupujúcim. Tovar sa dodáva spolu s daňovým dokladom.
- zaslať kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o tom, že tovar mu bol odoslaný zo skladu predávajúceho.
Predávajúci nezodpovedá za:
- oneskorené dodanie, resp. nedodanie objednaného tovaru na adresu určenú kupujúcim v objednávke spôsobené prepravnou spoločnosťou.
- oneskorené dodanie, resp. nedodanie objednaného tovaru v dôsledku nesprávne zadanej adresy kupujúcim v objednávke.
- za poškodenie objednaného tovaru spôsobené prepravnou spoločnosťou.
- oneskorené dodanie, resp. nedodanie objednaného tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku udalostí, ktoré sa nedali predvídať a ktoré nastali nezávisle od vôle predávajúceho.
Kupujúci sa zaväzuje:
- Kupujúci potvrdzuje, že si tovar vybral v súlade s ponukou predávajúceho v internetovom obchode www.grebnesor.sk. Kupujúci prehlasuje, že s obchodnými podmienkami je oboznámený, sú pre neho zrozumiteľné a tieto podmienky sa zaväzuje dodržiavať.
- objednaný tovar prevziať na mieste určenom v objednávke,
- zaplatiť za tovar cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky.
V prípade ak kupujúci pri uzavretí zmluvy porušil vyššie uvedené povinnosti a uzavrel s predávajúcim opätovne ďalšiu zmluvu, predávajúci má právo od takto opätovne uzavretej zmluvy odstúpiť.
Kupujúcemu sa odporúča:
- skontrolovať neporušenosť obalov.
4. Dodacie lehoty
Dodávky objednaného tovaru sú prevádzkovými možnosťami predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne. Objednávky predávajúci vybavuje spravidla do 4 pracovných dní odo dňa prijatia platby za tovar zo strany kupujúceho na bankový účet predávajúceho alebo odo dňa záväznosti objednávky v závislosti od spôsobu platenia ceny za tovar kupujúcim a tovar odosiela kupujúcemu spravidla do 7 pracovných dní od vybavenia objednávky.
Pri nečakaných okolnostiach, ktoré nevznikli na strane predávajúceho sa môže doba dodania predĺžiť. V takomto prípade predávajúci upozorní kupujúceho e-mailom, telefonicky alebo iným vhodným spôsobom na zmenu dodacej lehoty objednaného tovaru.
Predávajúcu sa však zaväzuje dodať tovar najneskôr do 30 dní.
5. Ceny tovaru
Ceny uvedené v internetovom obchode www.grebnesor.sk sú platné v čase objednania tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo tlačových chýb a zmeny cien tovaru. V prípade, ak je pri tovare uvedená cena v sume 0,-€ ide o chybnú cenu a takýto tovar nie je na predaj. Zľavy a akcie platia do vypredania zásob, ak to nie je uvedené v inom konkrétnom termíne a konkrétnej sume.
Cena tovaru oblečenia je konečná, vrátane DPH. Všetky ceny sa rozumejú v eurách (EUR)
Cena tovaru topánky je konečná, vrátane DPH. Všetky ceny sa rozumejú v eurách (EUR)
Predávajúci je platcom DPH.
V cene tovaru nie je započítané poštovné a balné.
Dokladom o predaji tovaru je faktúra, ktorá je pripojená ku každej zásielke, a ktorá slúži zároveň ako dodací a záručný list.
6. Platby za tovar a poštovné
Cena poštovného (vrátane balného) za každú samostatnú objednávku je v rámci Slovenskej republiky: SR – 4,- EUR
V prípade nákupu tovaru dodaného v rámci Slovenskej republiky v hodnote viac ako 99 EUR je cena poštovného (vrátane balného) 0 EUR.
Cena poštovného (vrátane balného) za každú samostatnú objednávku je v rámci Českej republiky: ČR – 7,- EUR
V prípade nákupu tovaru dodaného v rámci Českej republiky v hodnote viac ako 199 EUR je cena poštovného (vrátane balného) 0 EUR.
Cena poštovného (vrátane balného) za každú samostatnú objednávku v rámci ostatných krajín závisí od konkrétnej krajiny, do ktorej predávajúci posiela tovar, pričom táto cena bude zarátaná k celkovej cene tovaru.
Cena poštovného a balného sa môže zmeniť v závislosti od ceny stanovenej príslušnou prepravnou spoločnosťou.
SPÔSOB ÚHRADY CENY ZA TOVAR
Kupujúci si v elektronickej objednávke môže vybrať, či chce za tovar zaplatiť vopred alebo cenu uhradí pri odobierke tovaru.
PLATBA VOPRED NA ÚČET: Cenu za objednaný tovar je kupujúci povinný uhradiť vopred, a to najneskôr do 1 pracovného dňa od momentu záväznosti objednávky (t.j. od momentu elektronického potvrdenia objednávky predávajúcim), prevodom na účet, alebo priamo vkladom na účet predávajúceho. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o prijatí platby. V prípade, ak kupujúci neuhradí cenu za tovar v lehote podľa prvej vety, objednávka kupujúceho zanikne a predávajúcemu nevznikne povinnosť dodať príslušný tovar.
Číslo účtu pre platbu (iban) – SK11 1100 0000 0029 4100 7617
Účet je vedený v Tatra banke. Objednávkový systém k cene tovaru automaticky započíta aj poštovné.
DOBIERKA: V prípade, ak kupujúci bude platiť za tovar pri jeho dobierke na adrese, ktorú uviedol v objednávke, je povinný uhradiť cenu za tovar pri jeho preberaní, spolu s poštovným (vrátane balného), príslušnej prepravnej spoločnosti.
7. Odstúpenie od zmluvy – táto časť týkajúca sa odstúpenia od zmluvy sa vzťahuje len na kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar a pri dodaní viacerých tovarov, spotrebiteľom objednaných v jednej objednávke oddelene keď spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adresu predávajúceho uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý predávajúci spotrebiteľovi odovzdal alebo zaslal, jeho použitie však nie je povinné. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
V takomto prípade je predávajúci povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu zaplatenú cenu za tovar, ktorú od neho prijal na základe zmluvy, vrátane poštovného. Predávajúci však nie je povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú cenu a poštovné pred tým, ako mu je tovar doručený späť alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný spotrebiteľom na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Odstúpenie je možné realizovať buď cez e-mailovú adresu info@grebnesor.sk alebo na adresu uvedenú nižšie alebo na tel. č. uvedené nižšie.
Tovar je potrebné vrátiť na korešpondenčnú adresu predávajúceho, a to:
Predajňa Grebnesor
Ulica: J.Vuruma 144, Žilina ,01001
Tel.č: 0903622752
Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
Tovar sa bežne vracia v štandardnom balení (kuriérska obálka), kompletný a nepoškodený, pričom spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie, povahy, vlastností a funkčnosti tovaru (napr. neprimerané alebo nevhodné používanie tovaru). Prepravné náklady pri vrátení tovaru hradí spotrebiteľ. Predávajúci nezodpovedá za prípadnú stratu tovaru pred doručením predávajúcemu, preto sa doporučuje, aby spotrebiteľ zasielal tovar spať prostredníctvom doporučenej zásielky.
Predávajúci nevráti platbu za poštovné a balné spotrebiteľovi v prípade, že si spotrebiteľ objedná viac kusov tovaru, resp. viacero druhov tovaru a následne vráti „odstúpenie od zmluvy“ len časť zakúpeného tovaru.
Postup pre vrátenie tovaru “Odstúpenie od zmluvy”:
Spotrebiteľ predloží predávajúcemu spolu s odstúpením od zmluvy aj príslušnú faktúru k tovaru, alebo jej kópiu, a číslo účtu v tvare IBAN (v prípade ČR zasielať číslo účtu v štandardnom tvare : číslo/kód banky), kde predávajúci zašle kupujúcemu finančné prostriedky.
Spotrebiteľ nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je:
- poskytnutie služieb, ak boli poskytnuté s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy informoval kupujúceho, že v takom prípade nemá právo odstúpiť od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- dodávka tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávislých od vôle predávajúceho a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- na dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu,
- dodanie tovaru podliehajúceho skaze a tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
- dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý kupujúci z obalu vyňal a ktorý nie je možné z hygienických dôvodov vrátiť,
- doručenie zvukového záznamu, obrazového záznamu, zvukovobrazových záznamoch alebo počítačového softvéru, ak je poškodený ich pôvodný obal,
- doručovanie novín, periodík alebo časopisov,
- dodanie digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a nebol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy informoval kupujúceho, že v takom prípade nemá právo odstúpiť od zmluvy,
- v ostatných prípadoch uvedených v § 19 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Postup pre vrátenie tovaru “Výmena tovaru”:
Výmena tovaru, ktorý nie je predmetom reklamácie (tj. tovaru, ktorý je bezvadný) je možná len v prípade, že sa jedná o rovnaký druh tovaru v inej farbe, veľkosti, alebo iný druh tovaru v rovnakej cene. Je potrebné aby si spotrebiteľ skontroloval dostupnosť tovaru priamo na našom webe www.grebnesor.sk a ak je požadovaný druh tovaru dostupný, môže si spotrebiteľ vytvoriť objednávku, kde je potrebné, aby do poznámky napísal “výmena tovaru – napr. farba “. Pôvodný tovar je potrebné zaslať späť na korešpondenčnú adresu predávajúceho a na faktúru je potrebné uviesť “výmena tovaru ” a nové číslo objednávky, ktorú si spotrebiteľ vytvoril. Po doručení pôvodného tovaru na adresu predávajúceho sa odošle nový tovar spotrebiteľovi. Náklady na výmenu tovaru sú spoplatnené sumou 5 EUR rámci SR a v rámci ČR je 8 EUR a v rámci ostatných krajín je 15 EUR, pričom tieto náklady nezahŕňajú poštovné a balné dodaného vymeneného tovaru.
Výmena tovaru nie je možná v prípade, že sa jedná o iný druh tovaru, ktorý je v inej cene ako pôvodne spotrebiteľ objednal. V tomto prípade si môže spotrebiteľ vytvoriť novú objednávku a následne sa spotrebiteľovi odošle tovar ako nová objednávka.
8. Reklamačný poriadok
Kupujúcemu sa odporúča pred prevzatím a prípadným zaplatením zásielky skontrolovať, či zásielka nie je poškodená. V prípade poškodenia (roztrhnutý obal, deformácie a iné poškodenie) kupujúci nie je povinný zásielku prebrať a v takomto prípade sa kupujúcemu odporúča na mieste spísať s prepravcom zápis- protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak kupujúci zásielku aj napriek viditeľnému poškodeniu prevezme, predávajúci prípadnú reklamáciu takejto zásielky neuzná. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie prepravca. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po prešetrení a uzavretí škodovej udalosti s prepravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový tovar.
Záručná doba sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru a Občianskym zákonníkom, pričom záručná doba v prípade, že kupujúci je spotrebiteľ, je 24 mesiacov na nový tovar a 12 mesiacov na použitý tovar. V prípade, že kupujúcim je iná osoba ako spotrebiteľ, najmä podnikateľ, je záručná doba na nový aj použitý tovar 12 mesiacov. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim alebo inou oprávnenou osobou.
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania veci.
V prípade reklamácie zašle alebo prinesie osobne kupujúci reklamovaný tovar na adresu predávajúceho na: Predajňa Grebnesor, J.Vuruma 144, Žilina , 01001. Balík musí byť riadne zabalený a má obsahovať: reklamovaný tovar vrátane príslušenstva, kópiu faktúry, popis závady a kontaktné údaje kupujúceho – spiatočná adresa, tel. číslo, e-mail.
Náklady spojené s reklamáciou (vrátane nákladov na prepravu), ktorá bude vyhodnotená ako oprávnená, hradí na výzvu kupujúceho predávajúci.
Kupujúci musí vady uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť. Kupujúci musí vadu vytknúť do 2 mesiacov od ich zistenia a najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia tovaru a do 12 mesiacov pri použitej veci; ak v tejto lehote nevytkne vadu, právo zo zodpovednosti za vady zanikne.
Ak ide o takú vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, pričom môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. V prípade, že vada tovaru je neodstrániteľná, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť a na primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci ako vec bez vady.
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy:
- ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
- ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
- ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru vzniknuté:
- prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením;
- znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby;
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou,
prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa
tovar bežne používa;
- zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy);
- používaním tovaru v rozpore s návodom na obsluhu;
- mechanickým poškodením- roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.
Usmernenia k reklamačnému poriadku:
1. Ošetrovanie a údržba TEXTÍLIÍ
Pri kúpe textilného tovaru je potrebné brať do úvahy materiálové zloženie, ktoré poskytuje informácie o prirodzenom správaní sa tkanín a nie sú preto predmetom reklamácie. Napr.:
- Výrobky z prírodných vlákien /bavlna, vlna, ľan, hodváb/ a chemických vlákien /viskóza/ sú viac krčivé ako výrobky z vlákien syntetických /polyester, polyamid, polypropylén, akryl/.
- Viskóza má vyššiu zrážanlivosť a nasiakavosť ako ostatné vlákna. Polyester má vyššiu pevnosť a menej sa zráža.
- Textilné výrobky s vysokým podielom polyakrylu sú náchylné na žmolkovanie, preto odporúčame ošetrovať pracími prostriedkami určenými na pranie jemných a vlnených textílií a používať odžmolkovač.
- K poškodeniu textílií prichádza aj nasypaním pracích prostriedkov priamo na odev /vznik bielych fľakov/.
- Postupovať podľa upozornení na špecifické vlastnosti niektorých textílií /väčšinou uvedených na letáčikoch alebo obaloch k tovarom/ – napr. textílie s nižšou stálofarebnosťou prať osobitne, z rubovej strany, výrobok má zníženú mechanickú odolnosť /v prípade zámerne upravených džínsových výrobkov/ apod.
Pracie prostriedky je potrebné vyberať podľa typov textilných výrobkov:
- biele a stálofarebné, väčšinou svetlé odtiene, farby a vzory, pri ktorých sa používa teplota prania 60 a 95 stupňov, odporúča sa používať univerzálne pracie prostriedky;
- farebné výrobky všetkých typov tmavších odtieňov a vzorov, ktoré sa perú pri teplotách 30, 40, 50 a 60 stupňov – vhodné sú pracie prostriedky typu color;
- pletené vrchné ošatenie, plavky, jemná dámska spodná bielizeň, jemné pančuchové výrobky, čiapky, šály apod.: vhodné sú tekuté pracie prostriedky, práškové pracie prostriedky typu color a pracie prostriedky určené výlučne na pranie jemnej bielizne /sú označované klbkom vlny, so znázornením svetra alebo jemnej bielizne apod./;
- výrobky z vlny, hodvábu a zvieracích srstí je potrebné výlučne prať v pracích prostriedkoch, na ktorých je vyznačené, že sú vhodné na pranie tohoto typu výrobkov. Vhodné sú postupy prania pri teplote 30 stupňov s obmedzeným počtom otáčok bubna, bez odstredenia. Výrobky je potrebné vybrať z práčky mokré, jemne z nich v rukách vytlačiť vodu, bez žmýkania a nechať ich vysušiť pri teplote miestnosti vo vodorovnej polohe na vrstve uterákov, ktoré je potrebné vymieňať.
Odporúčame dodržiavať symboly na údržbu textilných a odevných výrobkov.
2. Ošetrovanie a údržba OBUVI
- Pri výbere obuvi rozlišujte obuv podľa účelu, pre ktorý je určená. V prípade, že sa obuv používa na iný účel ako je určená, môže dôjsť k poškodeniu, ktoré nemožno kvalifikovať ako oprávnenú reklamáciu.
- Obuv si pred zakúpením dôkladne v domácom prostredí vyskúšajte a skontrolujte jej kvalitu. V prípade, že si typ, tvar, veľkostné číslo alebo šírku obuvi zvolíte nevhodne, záruka sa nevzťahuje na príp. chyby z tohoto dôvodu a na „pohodlnosť“ obuvi.
- Pri obúvaní uzavretých strihov používajte obuvák, aby sa nezdeformovala pätná časť obuvi, pri obúvaní šnurovacej obuvi musí byť zašnurovaná až k poslednej dierke, aby nedochádzalo k posúvaniu nohy na stielke obuvi a jej následnému predratiu v prednej časti a v oblasti päty. Obuv nikdy nevyzúvajte pristúpením päty, pretože dochádza k nadmernej námahe materiálu a často až k odtrhnutiu podošvy.
- Obuv pravidelne ošetrujte, pravidelne striedajte. Snažte sa vyvarovať úplnému premáčaniu obuvi. Premáčanú obuv nikdy nesušte v blízkosti tepelných zdrojov. Po vysušení ju ošetrite podľa návodu pre použitý materiál zvrškov. Záruka sa nevzťahuje na farbenie vo vnútri obuvi vplyvom pôsobenia potu alebo silného premočenia, tiež na mechanické poškodenie obuvi.
- Obuv pravidelne kontrolujte a zabezpečte včasné opravy podpätkov a pätníkov, prešlapaných, bežne opotrebovaných podošiev, vkladacích či vlepovaných stielok, porušených šitých a lepených spojov a iných vzniknutých chýb spôsobených bežným opotrebením. Ide o základnú údržbu, o ktorú sa stará zákazník.
Životnosť obuvi je tiež ovplyvnená pravidelnou údržbou, ktorá závisí od materiálov, z ktorých je vyrobená.
V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom.
Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci v primeranej lehote a najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
O výsledku posúdenia reklamácie bude kupujúci informovaný neodkladne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie. Výsledok reklamácie bude kupujúcemu zaslaný elektronicky na jeho e-mail alebo oznámený iným vhodným spôsobom. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy reklamáciu uplatnil a lehotu, v ktorej vadu odstráni. Kupujúci je oprávnený informovať sa o stave reklamácie na telefónom čísle +421903622752, cez pracovné dni od 10:00 do 18:00 hod. alebo prostredníctvom emailu info@grebnesor.sk.
Sťažnosti a podnety môžu kupujúci podávať buď na e-mailovú adresu predávajúceho info@grebnesor.sk alebo na adresu: Predajňa Grebnesor, Ulica: J.Vuruma 144, Žilina ,01001, alebo na telefónom čísle +421903622752.
Kontaktná osoba: Patrik Rosenberg
9. Alternatívne riešenie sporov
Subjektom zodpovedným za alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov vo vzťahu k predávajúcemu je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/ alebo iný oprávnený subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov zapísaný na zozname týchto subjektov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam dostupný na stránkach: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Na riešenie sporov medzi predávajúcim a spotrebiteľom možno použiť platformu na riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Spotrebiteľ sa ďalej môže obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/, ktoré je je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
10. Záverečné ustanovenia
Všetky zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že tento vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Všetky práva k webovej stránke predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu vrátane rozvrhnutia stránky, fotografií, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a iného obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časti bez súhlasu predávajúceho.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vyplývajúce zo zásahov tretích strán do internetového obchodu alebo jeho používania v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri používaní internetového obchodu používať žiadne postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať do softvéru alebo iných súčastí internetového obchodu alebo ich neoprávnene používať a používať internetový obchod alebo jeho časti alebo softvér spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho účelom alebo určením.
Kúpna zmluva, vrátane všeobecných obchodných podmienok, je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
Predávajúci môže zmeniť alebo doplniť znenie všeobecných obchodných podmienok. Toto ustanovenie nemá vplyv na práva a povinnosti, ktoré vznikli počas platnosti predchádzajúcej verzie všeobecných obchodných podmienok.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 20.8.2024